piątek, 3 kwietnia 2015

Uszkodzone klapy sterujące temperaturą powietrza klimatyzacji w peugeot 407

Po zdjagnozowaniu uszkodzenia klapy nawiewu w strefie kierowcy przeanalizowałem wszystkie możliwości naprawy. Są w zasadzie trzy:
  • demontaż całej deski rozdzielczej oraz nagrzewnicy(koszt  w aso to ~1200pln + cześći(~300pln)),
  • demontaż deski i częściowe rozpięcie nagrzewnicy(koszt podobny do pierwszej),
  • wycięcie fragmentu nagrzewnicy, naprawa klapki (koszt ~15pln + 4h własnej pracy:)) 
Na opis trzeciej metody natknąłem się przypadkiem. Jako, że w opisie pojawiły się drobne nieścisłości oraz dotyczy ona angielskiej wersji p407 postanowiłem opisać jak wymiana przebiegła w moim przypadku. Tym samym zacząć opisywać każdą z napraw jaką wykonywałem samodzielnie w moim 407 coupe. Zwykle diagnozę problemów z samochodem rozpoczyna się od szukania informacji w internecie, często jednak nawet jeśli znajdziemy przyczynę problemu i można ją we własnym zakresie naprawić, pojawia się szereg wątpliwości jak ją wykonać.

1) Diagnoza problemu
Aby potwierdzić przypuszczenie odnośnie uszkodzonej klapki należy:
  • odkręcić i wysunąć radio,
  • zdemontować maskownice wyświetlacza,
  • zdemontować wyloty powietrza z konsoli środkowej,

Teraz można zaglądnąć przez otwory(tylko na włączonym silniku
i ustawionym nawiewie na środkową strzałkę)

Na zdjęciu będzie widać uszkodzoną ośkę klapki(w tym przypadku widać już naprawioną oś:))

Można też odkręcić serwo sterujące klapką i jak czpień w nagrzewnicy bedzie się lekko ruszał(zresztą odrazu będzie widac czy jest urwany) to sprawa jest przesądzona, moze nawet łatwiej to serwo odkręcić niż demontowac góre. Serwo jest na trzech śróbkach., widoczne na ostatnim zdjęciu z punktu 10).

2) Demontaż przeszkadzających w naprawie elementów:
  • poduszka powietrzna nóg kierowcy(przed wypięciem warto odłączyć akumulator),
  • osłona boczna konsoli środkowej,
  • schowek boczny kierowcy,



Przygotowane miejsce do działań:
3) Przydatne narzędzia:
  • mały brzeszczot,
  • miniszlifierka z końcówką na wężu


4) Wycinanie fragmentu nagrzewnicy
Do wycinania najlepiej użyć mikroszlifierki z cienką tarczą a w trudno dostępnych miejscach małego, zeszlifowanego brzeszczotu

Po wycięciu:
Wycięty fragment:

Uszkodzona klapka:
5) Naprawa klapki:
Najlepiej użyć dwu składnikowego kleju do plastiku, następnie wzmocnić element za pomocą grubszej nitki, która będzie stanowić idealne zbrojenie w połączeniu z klejem.


7) Ponowne umieszczenie klapki


8) Zaklejenie szczelin:
9) Instalacja serwa:
Trzeba ustawić klapkę w takim położeniu aby instalacja serwa była możliwa, w moim przypadku musiałem rozebrać serwo, zmienić jego położenie i następnie zamontować. Jeśli klapka jest uszkodzona przez dłuższy czas serwo całkowicie się rozkalibruje. Po zmontowaniu wszystkiego, podłączeniu akumulatora i odpaleniu silnika wszystko się automatycznie skalibruje i będzie działać poprawnie. 

Reasumując, naprawa przebiegła bez żadnych problemów a całość zajęła w sumie nie więcej niż 5h. Polecam tą metodę ze względu na mały koszt naprawy:)

10) Różnice w wymianie po stronie pasażera

Z komentarzy wynika, że lepiej wyciąć troszkę większy otwór, wtedy można łatwiej i swobodniej wyciągnąć uszkodzoną klapkę :)




Jeśli post przyczynił się do podjęcia decyzji o samodzielnej naprawie, proszę o komentarz. W następnym poście opisze rozwiązanie problemu z czujnikami parkowania,

PS: chyba nie ma punktu 6), pewnie to był czas na obiad albo browarka:) 

Źródła:
http://peugeot-407-heater-fix.weebly.com/,
http://peugeot.auto.com.pl/forum/



39 komentarzy:

  1. Znacie Ice Klima www.ice-klima.pl/? Podobno mają świetny serwis klimatyzacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. No wiec chyba sprobuje tez się pogrzebać

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam jaki klej zastosowałeś do zaklejenia tego otworu

    OdpowiedzUsuń
  4. Super. Trochę się trzeba na kolanach pomęczyć ale wszystko dziala ok. Ż prawej strony od góry warto zrobić szerszy otwór , wygodniej włożyć poklejoną klapę. Dzięki pozdrawiam autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolego a gdzie szukać tego kawałka? Nie mogę go namierzyć gdzieś wpadl

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajną prosta i skuteczna metoda na naprawe bez cięcia jest wklejenie rurki
    pex od domowej insta grzweczej na pozostały wystający kikut klapy jest to ta sama średnica wewnętrzna jak i zewnętrzna. U mnie i u wielu innych osób mój sposób działa, koszt 2 zł. Na poxipol czas zalezny od kleju do 1h na gotowo strona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam kolego! Jak możesz trochę więcej o swojej metodzie, jest interesująca. Dziękuję.

      Usuń
    2. Cześć, też poproszę o więcej szczegółów jeśli można. Czy ktoś wie czy to zadziała w Citroen C5 2005?

      Usuń
    3. O co chodzi z tą metodą bo nie rozumiem za bardzo

      Usuń
    4. Można więcej szczegółów na temat tej metody

      Usuń
  7. Nie chciałby się podjąć Pan naprawy tego w moim Peugeot? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Całość naprawy do 4 godz. Dzięki za fachowy opis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej, świetna metoda tylko mam ten sam kłopot co u Ciebie, cypelek silniczka (serwa) nie wchodzi na cypelek klapki..a jak sprawdzam klapkę w którą stronę grzeje jeszcze na otwartym plastiku i w którą stronę się silnik obraca, to tak jakby w dwie różne.. jak przyłożyłem jedno do drugiego to przekręcało za mocno klapkę.. jak to skalibrować ze sobą?

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki klej do sklejania dziury polecacie?

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki Tobie ogaralem to.

    OdpowiedzUsuń
  12. No mnie też to czeka więc dam znać jak poszło

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy jest osoba która by się tym zajęła w moim samochodzie? Nie znam się na takich że zach. Oczywiście zapłacę ile trzeba. Pozdrawiam Łukasz

    OdpowiedzUsuń
  14. Super opis. Strona od pasażera zrobiona i działa. Czeka mnie jeszcze druga od kierowcy. Robiłem na nowych klapa z alledrogo. Serwo da się ustawić bez rozbierania delikatnie kręcąc zębatką. Pozdrawiam i stawiam wirtualne piwko.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystko super, ale jak zdemontować plastiki po stronie kierowcy? W opisie traktujesz to jaka oczywista rzecz ale ja w praktyce nie za bardzo widzę za co chwycić żeby nie połamać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam. Czeka mnie ta naprawa. mam pytanie ponieważ moj peugeot ma klime "jednostrefową", i nie wiem czy tam będzie jedna długa klapa, czy dwie ze sobą jakos połączone(jeden silnik sterujący), czy dwie klapy i dwa silniki? Jak ktos wie to prosze o podpowiedź. Z gory dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  17. W jednostrefowej masz dwie klapy ale ze sobą połączone. Pada zwykle ta od strony kierowcy, bo to nią obraca silnik i przez to, że klapy są połączone ze sobą obracają się obie. Przy włożeniu nowej klapy od strony kierowcy, musisz dobrze trafić, aby się dobrze wpasowała w łączenie tych klap.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam. Może ktoś orientuje się czy w Wielkopolsce okolice Konina, mógłby naprawić w mojej cytryn ce klapy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziś naprawiłem w swoim peugocie. Wszystko proste. I działa.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki za poradnik. Dodam tylko, że nie trzeba rozbierać silniczka aby ustawić "zęby" zgodnie z klapą. Ja podpiąłem na chwilę pod wtyczkę w aucie i zmieniając kilka razy temperaturę ciepło-zimno uzyskałem oczekiwane położenie serwa względem klap. Po każdym pełnym ruchu ciepło-zimno zębatka kończyła cykl w innym położeniu i jakoś po 3 razie ustawiła się idealnie. Założyłem nowe zamienniki klap i przezornie potraktowałem te newralgiczne miejsca epoksydowym dla wzmocnienia. Ciekawe ile podziałają. Jeszcze raz dzięki za tutoriala. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkim nowoodwiedzajacym bloga z całą stanowczością odradzam cięcie obudowy nagrzewnicy ,sam o mało tego nie zrobiłem już miałem dremela w ręce ...jednak nie . Postanowiłem spróbować zrobić tak jak trzeba i nakazuje to sztuka . Demontaż, deski do klap około 2 godz. W peugeot 407 naprawdę fajnie idzie (pod warunkiem, że mamy wyobraźnię zmysł techniczny i cierpliwość). W czasie demontażu nie ucierpiał żaden plastik Montaż trwał trochę dłużej około 4 godzin i tu znowu niespodzianka żaden element czy wkręt
    Nie został . Z operacji wyciągnąłem dwa istotne spostrzeżenia, o których tu nie czytałem .... Reasumując tnąc obudowę niszczycie ślizg po którym klapka musi się poruszać płynnie i tak wcześniej czy później do usterki trzeba powrócić . Wnioski wyciągnijcie sami . W okolicach Dęblina mogę pomóc pozbyć się problemu tak jak należy. Pozdrawiam użytkowników PEUGEOT 407

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Proszę o jakiś namiar do Pana. Jestem zainteresowany taka usługą.

      Usuń
  22. Jak zdjąć te boczki które odsłaniają nagrzewnice? One są przykre one, czy na jakichś zaczepach?

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam tez mam ten proble teraz juz dwie strony padły moze ktos z poznania sie podejmnie tego pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam dał ktoś radę z Poznania to zrobić?

      Usuń
  24. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  26. Szukam kogoś z Poznania kto ogarnie stronę kierowcy

    OdpowiedzUsuń
  27. Hej! A jak zdemontować z prawej strony ramę schowka? Schowek wyciągnąłem ale zostało to dl czego schowek był przykręcony i mam mało miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  28. Co myślicie o asortymencie E-sklepu KTD http://e-sklep.ktd.eu? Według mnie mają naprawdę bardzo ciekawą ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  29. Super opis i wszystko ładnie pokazane na zdjęciach. Właśnie dotarł do mnie zestaw naprawczy klap nawiewu i lada dzień zabieram się za robotę. Oczywiście też będzie przerwa na browarka ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Playtech - New Zealand's #1 supplier of gaming equipment
    Playtech, an innovator of software and communitykhabar services gri-go.com for 바카라 사이트 online gaming and iGaming products, have microtouch solo titanium partnered with supplier Casino.

    OdpowiedzUsuń