Po zdjagnozowaniu uszkodzenia klapy nawiewu w strefie kierowcy przeanalizowałem wszystkie możliwości naprawy. Są w zasadzie trzy:
1) Diagnoza problemu
Aby potwierdzić przypuszczenie odnośnie uszkodzonej klapki należy:
Teraz można zaglądnąć przez otwory(tylko na włączonym silniku
i ustawionym nawiewie na środkową strzałkę)
Można też odkręcić serwo sterujące klapką i jak czpień w nagrzewnicy bedzie się lekko ruszał(zresztą odrazu będzie widac czy jest urwany) to sprawa jest przesądzona, moze nawet łatwiej to serwo odkręcić niż demontowac góre. Serwo jest na trzech śróbkach., widoczne na ostatnim zdjęciu z punktu 10).
Z komentarzy wynika, że lepiej wyciąć troszkę większy otwór, wtedy można łatwiej i swobodniej wyciągnąć uszkodzoną klapkę :)
- demontaż całej deski rozdzielczej oraz nagrzewnicy(koszt w aso to ~1200pln + cześći(~300pln)),
- demontaż deski i częściowe rozpięcie nagrzewnicy(koszt podobny do pierwszej),
- wycięcie fragmentu nagrzewnicy, naprawa klapki (koszt ~15pln + 4h własnej pracy:))
1) Diagnoza problemu
Aby potwierdzić przypuszczenie odnośnie uszkodzonej klapki należy:
- odkręcić i wysunąć radio,
- zdemontować maskownice wyświetlacza,
- zdemontować wyloty powietrza z konsoli środkowej,
Teraz można zaglądnąć przez otwory(tylko na włączonym silniku
i ustawionym nawiewie na środkową strzałkę)
Na zdjęciu będzie widać uszkodzoną ośkę klapki(w tym przypadku widać już naprawioną oś:))
Można też odkręcić serwo sterujące klapką i jak czpień w nagrzewnicy bedzie się lekko ruszał(zresztą odrazu będzie widac czy jest urwany) to sprawa jest przesądzona, moze nawet łatwiej to serwo odkręcić niż demontowac góre. Serwo jest na trzech śróbkach., widoczne na ostatnim zdjęciu z punktu 10).
2) Demontaż przeszkadzających w naprawie elementów:
- poduszka powietrzna nóg kierowcy(przed wypięciem warto odłączyć akumulator),
- osłona boczna konsoli środkowej,
- schowek boczny kierowcy,
Przygotowane miejsce do działań:
3) Przydatne narzędzia:
- mały brzeszczot,
- miniszlifierka z końcówką na wężu
4) Wycinanie fragmentu nagrzewnicy
Do wycinania najlepiej użyć mikroszlifierki z cienką tarczą a w trudno dostępnych miejscach małego, zeszlifowanego brzeszczotu
Po wycięciu:
Wycięty fragment:
Uszkodzona klapka:
5) Naprawa klapki:
Najlepiej użyć dwu składnikowego kleju do plastiku, następnie wzmocnić element za pomocą grubszej nitki, która będzie stanowić idealne zbrojenie w połączeniu z klejem.
7) Ponowne umieszczenie klapki
8) Zaklejenie szczelin:
9) Instalacja serwa:
Trzeba ustawić klapkę w takim położeniu aby instalacja serwa była możliwa, w moim przypadku musiałem rozebrać serwo, zmienić jego położenie i następnie zamontować. Jeśli klapka jest uszkodzona przez dłuższy czas serwo całkowicie się rozkalibruje. Po zmontowaniu wszystkiego, podłączeniu akumulatora i odpaleniu silnika wszystko się automatycznie skalibruje i będzie działać poprawnie.
Reasumując, naprawa przebiegła bez żadnych problemów a całość zajęła w sumie nie więcej niż 5h. Polecam tą metodę ze względu na mały koszt naprawy:)
10) Różnice w wymianie po stronie pasażera
Jeśli post przyczynił się do podjęcia decyzji o samodzielnej naprawie, proszę o komentarz. W następnym poście opisze rozwiązanie problemu z czujnikami parkowania,
PS: chyba nie ma punktu 6), pewnie to był czas na obiad albo browarka:)
Źródła:
http://peugeot-407-heater-fix.weebly.com/,
http://peugeot.auto.com.pl/forum/
Znacie Ice Klima www.ice-klima.pl/? Podobno mają świetny serwis klimatyzacji.
OdpowiedzUsuńNo wiec chyba sprobuje tez się pogrzebać
OdpowiedzUsuńWitam jaki klej zastosowałeś do zaklejenia tego otworu
OdpowiedzUsuńSuper. Trochę się trzeba na kolanach pomęczyć ale wszystko dziala ok. Ż prawej strony od góry warto zrobić szerszy otwór , wygodniej włożyć poklejoną klapę. Dzięki pozdrawiam autora.
OdpowiedzUsuńKolego a gdzie szukać tego kawałka? Nie mogę go namierzyć gdzieś wpadl
OdpowiedzUsuńFajną prosta i skuteczna metoda na naprawe bez cięcia jest wklejenie rurki
OdpowiedzUsuńpex od domowej insta grzweczej na pozostały wystający kikut klapy jest to ta sama średnica wewnętrzna jak i zewnętrzna. U mnie i u wielu innych osób mój sposób działa, koszt 2 zł. Na poxipol czas zalezny od kleju do 1h na gotowo strona.
Witam kolego! Jak możesz trochę więcej o swojej metodzie, jest interesująca. Dziękuję.
UsuńCześć, też poproszę o więcej szczegółów jeśli można. Czy ktoś wie czy to zadziała w Citroen C5 2005?
UsuńO co chodzi z tą metodą bo nie rozumiem za bardzo
UsuńMożna więcej szczegółów na temat tej metody
UsuńNie chciałby się podjąć Pan naprawy tego w moim Peugeot? :)
OdpowiedzUsuńCałość naprawy do 4 godz. Dzięki za fachowy opis.
OdpowiedzUsuńHej, świetna metoda tylko mam ten sam kłopot co u Ciebie, cypelek silniczka (serwa) nie wchodzi na cypelek klapki..a jak sprawdzam klapkę w którą stronę grzeje jeszcze na otwartym plastiku i w którą stronę się silnik obraca, to tak jakby w dwie różne.. jak przyłożyłem jedno do drugiego to przekręcało za mocno klapkę.. jak to skalibrować ze sobą?
OdpowiedzUsuńSkalibrowane :) wszystko działa jak należy :)
UsuńJaki klej do sklejania dziury polecacie?
OdpowiedzUsuńDZIĘKI ZA POMOC
OdpowiedzUsuńDzięki Tobie ogaralem to.
OdpowiedzUsuńNo mnie też to czeka więc dam znać jak poszło
OdpowiedzUsuńCzy jest osoba która by się tym zajęła w moim samochodzie? Nie znam się na takich że zach. Oczywiście zapłacę ile trzeba. Pozdrawiam Łukasz
OdpowiedzUsuńSuper opis. Strona od pasażera zrobiona i działa. Czeka mnie jeszcze druga od kierowcy. Robiłem na nowych klapa z alledrogo. Serwo da się ustawić bez rozbierania delikatnie kręcąc zębatką. Pozdrawiam i stawiam wirtualne piwko.
OdpowiedzUsuńWszystko super, ale jak zdemontować plastiki po stronie kierowcy? W opisie traktujesz to jaka oczywista rzecz ale ja w praktyce nie za bardzo widzę za co chwycić żeby nie połamać.
OdpowiedzUsuńWitam. Czeka mnie ta naprawa. mam pytanie ponieważ moj peugeot ma klime "jednostrefową", i nie wiem czy tam będzie jedna długa klapa, czy dwie ze sobą jakos połączone(jeden silnik sterujący), czy dwie klapy i dwa silniki? Jak ktos wie to prosze o podpowiedź. Z gory dziekuje.
OdpowiedzUsuńW jednostrefowej masz dwie klapy ale ze sobą połączone. Pada zwykle ta od strony kierowcy, bo to nią obraca silnik i przez to, że klapy są połączone ze sobą obracają się obie. Przy włożeniu nowej klapy od strony kierowcy, musisz dobrze trafić, aby się dobrze wpasowała w łączenie tych klap.
OdpowiedzUsuńWitam. Może ktoś orientuje się czy w Wielkopolsce okolice Konina, mógłby naprawić w mojej cytryn ce klapy.
OdpowiedzUsuńDziś naprawiłem w swoim peugocie. Wszystko proste. I działa.
OdpowiedzUsuńDzięki za poradnik. Dodam tylko, że nie trzeba rozbierać silniczka aby ustawić "zęby" zgodnie z klapą. Ja podpiąłem na chwilę pod wtyczkę w aucie i zmieniając kilka razy temperaturę ciepło-zimno uzyskałem oczekiwane położenie serwa względem klap. Po każdym pełnym ruchu ciepło-zimno zębatka kończyła cykl w innym położeniu i jakoś po 3 razie ustawiła się idealnie. Założyłem nowe zamienniki klap i przezornie potraktowałem te newralgiczne miejsca epoksydowym dla wzmocnienia. Ciekawe ile podziałają. Jeszcze raz dzięki za tutoriala. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńWszystkim nowoodwiedzajacym bloga z całą stanowczością odradzam cięcie obudowy nagrzewnicy ,sam o mało tego nie zrobiłem już miałem dremela w ręce ...jednak nie . Postanowiłem spróbować zrobić tak jak trzeba i nakazuje to sztuka . Demontaż, deski do klap około 2 godz. W peugeot 407 naprawdę fajnie idzie (pod warunkiem, że mamy wyobraźnię zmysł techniczny i cierpliwość). W czasie demontażu nie ucierpiał żaden plastik Montaż trwał trochę dłużej około 4 godzin i tu znowu niespodzianka żaden element czy wkręt
OdpowiedzUsuńNie został . Z operacji wyciągnąłem dwa istotne spostrzeżenia, o których tu nie czytałem .... Reasumując tnąc obudowę niszczycie ślizg po którym klapka musi się poruszać płynnie i tak wcześniej czy później do usterki trzeba powrócić . Wnioski wyciągnijcie sami . W okolicach Dęblina mogę pomóc pozbyć się problemu tak jak należy. Pozdrawiam użytkowników PEUGEOT 407
Witam. Proszę o jakiś namiar do Pana. Jestem zainteresowany taka usługą.
UsuńProszę o kontakt.
UsuńJak zdjąć te boczki które odsłaniają nagrzewnice? One są przykre one, czy na jakichś zaczepach?
OdpowiedzUsuńWitam tez mam ten proble teraz juz dwie strony padły moze ktos z poznania sie podejmnie tego pozdrawiam
OdpowiedzUsuńWitam dał ktoś radę z Poznania to zrobić?
UsuńŚwietnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.
OdpowiedzUsuńSzukam kogoś z Poznania kto ogarnie stronę kierowcy
OdpowiedzUsuńHej! A jak zdemontować z prawej strony ramę schowka? Schowek wyciągnąłem ale zostało to dl czego schowek był przykręcony i mam mało miejsca.
OdpowiedzUsuńCo myślicie o asortymencie E-sklepu KTD http://e-sklep.ktd.eu? Według mnie mają naprawdę bardzo ciekawą ofertę.
OdpowiedzUsuńSuper opis i wszystko ładnie pokazane na zdjęciach. Właśnie dotarł do mnie zestaw naprawczy klap nawiewu i lada dzień zabieram się za robotę. Oczywiście też będzie przerwa na browarka ;)
OdpowiedzUsuńPlaytech - New Zealand's #1 supplier of gaming equipment
OdpowiedzUsuńPlaytech, an innovator of software and communitykhabar services gri-go.com for 바카라 사이트 online gaming and iGaming products, have microtouch solo titanium partnered with supplier Casino.