środa, 16 grudnia 2015

Uzupełnienie dodatku filtra cząstek stałych w peugeot 407 fap eolys

Wyświetlanie komunikatu "Particle filter additive level too low" nastąpiło u mnie przy przebiegu ~185kkm. Od czasu wyświetlania komunikatu do uzupełnienia dodatku tankowałem co najmniej 5 razy do pełna i z pewnością w momencie dolewki jeszcze trochę płynu znajdowało się w zbiorniku. Także dolewkę można odłożyć nieco w czasie ponieważ nie będzie żadnych negatywnych tego skutków, no może poza piskiem i komunikatem po odpaleniu silnika.



Orientacyjne koszty dolewki w aso:
- 1 litr płynu ~300pln
- 3 litry płynu ~500pln
+ 100pln za wymianę

Z tego co się orientuje do diesli HDI (tych po roku 2004) z grupy PSA stosowany jest dodatek o nazwie Eolys 176 nazywany obecnie Infineum F7995. Płyn ten można dostać na popularnym serwisie aukcyjnym w cenie około 100pln/litr. Dysponując interfejsem diagnostycznym w tym wypadku w połączeniu z DiagBoxem dolewka płynu oraz zmiana jego ilości w komputerze nie stanowiła żadnego problemu.

Zbiornik płynu znajduje się w okolicy tylnego lewego nadkola(dostęp jest od spodu samochodu). Nie trzeba demontować żadnych osłon przed przystąpieniem do dolewki.

1) Należy wypiąć wąż wpięty do zbiornika


2) Wpiąć dowolny wąż o średnicy wewnętrznej około 10mm.

3) Dolać dodatek


 4) Zmontować wszystko w odwrotnej kolejności
 5) Zatwierdzić dodanie odpowiedniej ilości płynu za pomocą DiagBoxa lub Peugeot Planet.

Niestety pomimo tego że zbiornik posiada czujnik poziomu płynu który najprawdopodobniej wywołuje komunikat o niskim poziomi dodatku, samo jego dolanie nie spowoduje zniknięcia komunikatu. Konieczne są zmiany za pomocą interfejsu.

Z informacji przeczytanych w internecie oraz własnych doświadczeń wynika że płynu w zależności od trybu jazdy zużywane jest około 1 litr / 45 kkm. Płyn można uzupełniać o dowolna ilość. Na prośbę w komentarzu mogę wrzucić screeny z konfiguracji w DiagBoxie



9 komentarzy:

  1. Bardzo prosił bym o info, jak poinformowac komputer w aucie o uzupełnieniu płynu. Na forum jeden mądrzejszy od drugiego, a tu widzę, że kumasz temat 👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już było strasznie dawno, ale z tego co pamiętam to nie trzeba informować. U mnie był komunikat, że trzeba dolać a po dolaniu zniknął.

      Usuń
  2. Mam ten sam problem z tym że w sedanie 2.0 HDI.

    OdpowiedzUsuń
  3. jak wypiąć wąż wpięty do zbiornika?

    OdpowiedzUsuń
  4. proszę o pomoc, próbuje i nie potrafie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie pamiętam, ale chyba trzeba nacisnąć bardzo mocno na te ruchome części złącza, wtyczka nie zejdzie jak się tam czegoś nie naciśnie albo nie podważy,

      Usuń
  5. temat pomocny wielkie dzieki

    OdpowiedzUsuń
  6. A gdyby ktoś przycwanił i tylko wpisał dolewkę diagbox to po paru tankowaniach będzie miał komunikat awaria katalizatora/filtra cząstek stałych i filtr się nie będzie wypalał. Brat kupił takie auto od takiego cwaniaka.

    OdpowiedzUsuń
  7. 👍😃 bardzo pomocny opis

    OdpowiedzUsuń