Modyfikacja polega na przystosowaniu mechanizmu podtrzymywania klapy bagażnika do jej samoczynnego unoszenia. Klapa odskakuje i unosi się obrazu po naciśnięciu przycisku. Mechanizm jest prosty. Należy na siłownik klapy nałożyć odpowiednią sprężynę, która w początkowej fazie pracy siłownika wzmocni jego działanie i wypchnie klapę. Słowo odpowiednia jest tutaj kluczowe bo spędziłem trochę czasu przeglądając internet/fora/katalogi aby znaleźć odpowiednią.
Do tej modyfikacji idealnie nadaje się sprężyna o wymiarach (posłużę się katalogiem firmy Impex-Ready):
Generalnie ciężko znaleźć sklep ze sprężynami dlatego najwygodniej zamówić u nich :).
Instalacja sprężyny:
Są dwa typy siłowników, sprężyna o podanych wymiarach sprawdzi się tylko z tymi które mają minimum 130 mm suwu.
A tak działa:
Zestaw sprężyn do modyfikacji na ebay'u kosztuje 30USD, natomiast w tej firmie wychodzi ~35 PLN z przesyłką.
Linki:
http://peugeotklub.pl/archive/index.php/t-48395.html
http://www.impex-ready.idsl.pl/
http://www.ebay.pl/itm/Peugeot-407-coupe-and-sedan-automatic-opening-rear-trunk-springs-/281850008442
Utrzymywanie pomp hydraulicznych w dobrym stanie technicznym wymaga nie tylko regularnej konserwacji, ale także fachowej wiedzy technicznej. Profesjonalne serwisy, takie jak ten dostępny pod linkiem https://hydro-dex.com/naprawa-pomp-hydraulicznych-harwestery-forwardery-skidery/, oferują kompleksowe usługi naprawcze, które są niezbędne dla ciągłej i efektywnej pracy sprzętu. Wybór takiego dostawcy usług gwarantuje dostęp do najnowszych metod naprawczych oraz wysokiej jakości części zamiennych. To szczególnie istotne w przypadku specjalistycznych maszyn takich jak harwestery czy forwardery, które są narażone na intensywne użytkowanie. Profesjonalna naprawa minimalizuje ryzyko przestoju i zapewnia bezpieczeństwo pracy.
OdpowiedzUsuń