sobota, 5 marca 2016

Sterowanie za pomocą gestów Peugeot 407 Arduino gesture control part1

Do kolejnej modyfikacji skłoniła mnie chęć poznania możliwości popularnej platformy programistycznej Arduino oraz premiera nowego BMW serii 7.
Po instalacji tabletu z androidem zamiast nawigacji RT4 zauważyłem, że pewne operacje na ekranie dotykowym nie są dostatecznie wygodne i bezpieczne podczas jazdy. Gdy zobaczyłem prezentacje nowego system Gesture control w BMW upewniłem się że niemieccy inżynierowie myślą podobnie. Aż dziwne, że tego typu rozwiązania nie były stosowane wcześniej w samochodach:


Następnie po krótkim reserchu w internecie przekonałem się, że podobną funkcjonalność mogę osiągnąć u siebie i to niewielkim kosztem. Dodatkowo i tak miałem w planach zakup arduino oraz modułu CAN aby przechwytywać część zdarzeń z przycisków obok kierownicy i przekazywać je wprost do tabletu. Jednak na tą chwile ciekawszy okazał się moduł Grove gesture, który za pomocą podczerwieni pozwala wykrywać 9 różnych rodzajów ruchu.
Na tą chwile przygotowałem aplikacje android, która interpretuje ruchy następująco:

Up     - zwijanie paska notyfikacji i ustawień androida(lub przewijanie aplikacji)
Down     - rozwijanie paska notyfikacji(lub przewijanie aplikacji)
Left     - zmiana piosenki na poprzednią
Right     - zmiana piosenki na następną
Forward     -  pauza (wybór zaznaczonej aplikacji)
Backward    -  play (wywołanie listy uruchomionych aplikacji)
Clockwise   - podgłaszanie(w androidzie, docelowo będzie przekazywane poprzez CAN do RD4 )
Anti-Clockwise - zciszanie(w androidzie, docelowo będzie przekazywane poprzez CAN do RD4 )
Wave           - start aplikacji Google Maps

Arduino zasilane jest ze standardowej ładowarki microUSB i łączy się z tabletem za pośrednictwem Bluetooth. Przedstawiam efekt przed docelowym umieszczeniem czujnika gestów. Planuje go umieścić we wnęce na płytę cd, ponieważ już dawno nie miałem do czynienia z płytą CD a jak coś to i tak mam zmieniarkę :)

Zestaw uruchomieniowy:


Testy:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz